Integriteta in preprečevanje korupcije
Komisija za preprečevanje korupcije
Povezava: https://www.kpk-rs.si/sl
Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije
V Uradnem listu Republike Slovenije št. 45/10 je bil dne 4. 6. 2010 objavljen Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (v nadaljevanju: ZIntPK), ki je stopil v veljavo dne 5. 6. 2010 in prinaša vrsto novosti ter hkrati obveznosti tako za državne organe in organe lokalne skupnosti, javne agencije, javne zavode, javne sklade, javne gospodarske zavode ter druge osebe javnega prava, če so posredni uporabniki državnega proračuna ali proračuna lokalne skupnosti kot tudi za druge zavezance.
Za funkcionarje lokalne skupnosti so pomembne zlasti omejitve poslovanj, ki so opredeljene v 35. in 36 členu zakona.
Več o tem si lahko preberete v zakonu in na spletni strani komisije za preprečevanje korupcije (http://www.kpk-rs.si).
Slovenski pravni akti
V Republiki Sloveniji je bil dolgo časa edini predpis, ki je govoril o korupciji, materialni kazenskopravni predpis, ki je določal kazniva dejanja z elementi korupcije. Šele leta 2004 je država začela s sprejemanjem posebnih pravnih aktov o korupciji – najprej posebnega zakona, nato nacionalne protikorupcijske strategije in potem še poslovnika o delu komisije, sledili pa so na teh pravnih aktih utemeljeni različni podzakonski akti.
- Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (uradno prečiščeno besedilo) (ZIntPK-UPB2) (Ur.l. RS, št. 69/2011)
- Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK-B) (Ur. l. RS, št. 43/2011)
- Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK-A) (Ur. l. RS, št. 26/2011)
- Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Ur. l. RS, št. 45/2010)
- Zakon o preprečevanju korupcije (Ur. l. RS, št. 2/2004)
- Poslovnik Komisije za preprečevanje korupcije (Ur. l. RS, št. 24/2012)
- Poslovnik Komisije za preprečevanje korupcije (Ur. l. RS, št. 66/2010) - prenehal veljati 31. 3. 2012
- Resolucija o preprečevanju korupcije v Republiki Sloveniji (Ur. l. RS, št. 85/2004)
- Akcijski načrt o uresničevanju resolucije
- Pravilnik o omejitvah in dolžnostih funkcionarjev v zvezi s sprejemanjem daril (Ur. l. RS, št. 53/2010)
- Zakon o nezdružljivosti opravljanja javne funkcije s pridobitno dejavnostjo (ZNOJF)
- Smernice za izdelavo načrta integritete
Uradno prečiščeno besedilo: https://www.kpk-rs.si/sl/korupcija-integriteta-in-etika/protikorupcijska-zakonodaja-in-strateski-dokumenti/zintpk/
Načrt integritete
V skladu v skladu z Zakonom o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK) je Občina Pivka sprejela načrt integritete.
Načrt integritete je namenjen izboljšanju preglednosti in kakovosti predpisov in notranjih aktov, ki določajo organizacijske pogoje delovanja organov oziroma institucij javnega sektorja, strokovnost in poklicno etiko zaposlenih ter zakonitost in učinkovitost tipičnih delovnih procesov.
Nezdružljivost funkcij
http://www.kpk-rs.si/sl/zavezanci-in-njihove-dolznosti/nezdruzljivost-funkcij
Povzetek zakona | |
Tabela o nezdružljivosti posameznih funkcij |
Omejitve poslovanja
http://www.kpk-rs.si/sl/zavezanci-in-njihove-dolznosti/omejitve-poslovanja
Povzetek zakona | |
Zloženka omejitev poslovanja | |
Nadzor nad premoženjskim stanjem
http://www.kpk-rs.si/sl/zavezanci-in-njihove-dolznosti/prijava-premozenja
Obrazci: http://www.kpk-rs.si/sl/eobrazci/eobrazci/57
Darila
Zakonodaja - splošno
Občine imajo funkcionarje in javne uslužbence. Njihove pravice in obveznosti se nekoliko razlikujejo od pravic in obveznosti javnih uslužbencev. Med drugim je potrebno seznam daril za funkcionarje pošiljati na KPK, seznam daril javnih uslužbencev pa ne. Vrednost/mejni znesek daril, ki se mora vpisovati v seznam daril za javne uslužbence je nad 21 evrov za funkcionarje nad 25 evrov. Protokolarna ali priložnostna darila, ki presegajo vrednost 75 evrov postanejo last občine v kateri je funkcionar, ki ga je prejel.
http://www.kpk-rs.si/sl/zavezanci-in-njihove-dolznosti/darila
Pravne podlage navedenega so v določilih:
- 11. člena Zakona o javnih uslužbencih – glej povezavo (http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r07/predpis_ZAKO3177.html ) in Uredbo o omejitvah in dolžnostih javnih uslužbencev v zvezi s sprejemanjem daril – glej povezavo (http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r02/predpis_URED2822.html )
- funkcionarji pa 30. do 34. člen Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije – glej povezavo (http://www.kpk-rs.si/sl/korupcija-integriteta-in-etika/protikorupcijska-zakonodaja-in-strateski-dokumenti/zintpk/199 )in
- Pravilnik o omejitvah in dolžnostih funkcionarjev v zvezi s sprejemanjem daril – glej povezavo (http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r04/predpis_PRAV10334.html ).
Javni uslužbenec - Prepoved sprejemanja daril
Javni uslužbenec ne sme zahtevati ali sprejemati daril, uslug, gostoljubnosti ali druge koristi zase ali za svojo družino, bližnje sorodnike, prijatelje, osebe javnega ali zasebnega prava, s katerimi ima ali je imel poslovne ali politične stike, ki bi lahko vplivali ali ustvarjali videz, da vplivajo na nepristranskost, s katero opravlja javne naloge, oziroma ustvarjajo ali bi lahko ustvarjali videz, da so nagrada v zvezi z opravljanjem javnih nalog. To ne vključuje običajne gostoljubnosti ali daril majhne vrednosti (kodeks ravnanja javnih uslužbencev).
Dajanje daril za nezakonito posredovanje so dejanja ko:
- nekdo drugemu obljubi, ponudi ali da nagrado, darilo ali kakšno drugo korist zanj ali za koga drugega, da bi izkoristil svoj položaj ali svoj resnični ali domnevni vpliv in posredoval, da se opravi ali ne opravi kakšno uradno dejanje,
- nekdo drugemu obljubi, ponudi ali da nagrado, darilo ali kakšno drugo korist zanj ali za koga drugega, da bi izkoristil svoj položaj ali svoj resnični ali domnevni vpliv in posredoval, da bi se opravilo uradno dejanje, ki se ne bi smelo opraviti, ali da se ne bi opravilo uradno dejanje, ki bi se moralo ali smelo opraviti (kazenski zakonik).
Javni uslužbenci
Omejitve za javne uslužbence | |
Obrazec o izročitvi darila za javne uslužbence |
Funkcionarji
Omejitve za funkcionarje | |
Obrazec za prijavo prejetega darila funkcionarja |
Lobiranje
Lobiranje« je delovanje lobistov, ki za interesne organizacije izvajajo nejavno vplivanje na odločanje državnih organov in organov lokalnih skupnosti ter nosilcev javnih pooblastil pri obravnavi in sprejemanju predpisov in drugih splošnih aktov, pa tudi na odločanje državnih organov in organov ter uprav lokalnih skupnosti, ter nosilcev javnih pooblastil o drugih zadevah razen tistih, ki so predmet sodnih in upravnih postopkov ter postopkov, izvedenih po predpisih, ki urejajo javna naročila, in drugih postopkov, pri katerih se odloča o pravicah ali obveznostih posameznikov. Za dejanje lobiranja šteje vsak nejavni stik lobista z lobiranci, ki ima namen vplivati na vsebino ali postopek sprejemanja prej navedenih odločitev.
Lobiranec so lahko so funkcionarji in javni uslužbenci v državnih organih in organih lokalne skupnosti ter pri nosilcih javnih pooblastil, ki odločajo ali sodelujejo pri obravnavi in sprejemanju predpisov in drugih splošnih aktov ter odločitev iz 14. točke tega člena, s katerimi z namenom lobiranja komunicira lobist.
Pojasnila: http://www.kpk-rs.si/sl/lobiranje-22
Registrirani lobisti: http://www.kpk-rs.si/sl/lobiranje-22/register-lobistov
Obrazci: http://www.kpk-rs.si/sl/eobrazci/eobrazci/41
Protikorupcijska klavzula
Klavzula, ki jo je potrebno vključiti v vse pogodbe, katerih vrednost presega 10.000 EUR brez DDV ter s katero se podpisniki pogodbe zavezujejo, da s pogodbo ni obljubljena ali ponujena nedovoljena korist za sklenitev ali pridobitev posla oziroma kakršnokoli drugo dejanje, s katerim bi bila povzročena škoda organizaciji javnega sektorja ali bi predstavnik organa na ta način pridobil neko nedovoljeno korist.
http://www.kpk-rs.si/sl/zavezanci-in-njihove-dolznosti/protikorupcijska-klavzula
Povzetek zakona |