Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič s sodelavci obiskal občini Pivka in Postojna
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšic je med obiskom v občinah Pivka in Postojna v petek, 3. marca, napovedal, da se bodo na ministrstvu zavzeli in potrudili, da bi nekatere manj zahtevne izboljšave na cestah v obeh občinah uresničili v kratkem času, obenem pa se je županoma Robertu Smrdelju in Igorju Marentiču zahvalil za razumevanje in strpnost za to, ker bodo nekatere potrebe in želje morale počakati na vrsto v novem investicijskem ciklusu obnove cest. »Imamo ambicije letos kolesje zagnati v polni meri,« je napovedal minister.
Minister Peter Gašperšič je v spremstvu vodja sektorja za investicije v ceste Tomaža Willenparta in predstavnika Direkcije RS za infrastrukturo Pavleta Hevke ter državnozborske poslanke Erike Dekleva in predstavnikov občinskih uprav Pivke in Postojne obiskal nekatere problematične cestne točke na državnih cestah v občini Postojna in cestno gradbišče na državni cesti v Kalu v občini Pivka. Podrobneje sta župana predstavnikom ministrstva za infrastrukturo načrtovane in potrebne posege na državnih cestah predstavila v Parku vojaške zgodovine.
Dolžina državnih cest v občini Pivka znaša 37,4 kilometrov, v zelo slabem stanju pa je 16,6 kilometrov državnih cest. Župan Robert Smrdelj je izpostavil naslednje načrtovane posege v cestno infrastrukturo v občini Pivka:
- Ureditev pasu za leve zavijalce na glavni cesti G1-6 v Selce, ki je že v gradnji in ob katerem bosta urejeni še avtobusni postajališči in javna razsvetljava.
- Od leta 2012 je pripravljena tudi projektna dokumentacija za zgraditev daljinske dvosmerne enostranske kolesarske steze z varnostnim pasom in drevoredom med vasema Selce in Petelinje
- Ureditev brežine ob glavni cesti pri pivški železniški postaji, kar bi lahko izvedli z montažnimi zidovi in prenovo obstoječe razsvetljave
- Rekonstrukcija regionalne ceste R2-404 proti Knežaku oziroma Ilirski Bistrici v Pivki, ki je v slabem stanju, brez pločnikov in kolesarske poti. Projektna dokumentacija je pripravljena, v njej pa je predvidena tudi rekonstrukcija križišča za Klenik z zavijalnim pasom ter ureditev javne razsvetljave in komunalne infrastrukture. Občina Pivka je z direkcijo za infrastrukturo podpisala sofinancerski sporazum, v pripravi pa je javni razpis za izbiro izvajalca gradnje 1. faze, ki naj bi potekala letos in prihodnje leto. Načrtovana je tudi sanacija horizontalnih elementov ceste ter zgraditev dvosmerne enostranske kolesarske povezave.
- Rekonstruirati bo treba tudi odsek regionalne ceste R2-404 proti Parju in ob njej urediti kolesarsko pot (Pivka-Parje).
- Občina Pivka tudi predlaga, da bi zlasti promet tovornih vozil, kamperjev in podobnih vozil z regionalne ceste Pivka-Knežak-Ilirska Bistrica s prometno signalizacijo preusmerili na glavno cesto G1-6 Pivka-Ribnica-Ilirska Bistrica in s tem s izboljšali kakovost življenja v petih vaseh ob cesti prek Knežaka, izboljšali prometno varnost in preusmeritev tranzitnega prometa s te ceste na ilirskobistriško obvoznico.
- Zelo poškodovan in neurejen je odsek ceste R3-622 od Kala proti Goričam; v prihodnjem letu naj bi obnovili približno kilometer te ceste.
- Na obnovo čaka tudi okolica železniške postaje, ob kateri je treba urediti parkirišča in avtobusno obračališče
- Občina Pivka predlaga umestev avtoceste v prostor v delu od mejnega prehoda Jelšane do Ribnice ter posodobitev oziroma rekonstrukcijo obstoječih cest proti Postojni in Divači, vključno z zgraditvijo obvoznico za naselje Pivka. Najbolj obremnjena cesta na območju Pivke (in Postojne) je namreč cesta G1-6 Postojna – mejni prehod Jelšane, kjer povprečni letni dnevni promet znaša 11.779 vozil. Državni prostorski načrt za pivško obvoznico je v pripravi, občina že ima sprejet občinski prostorski načrt za obvoznico, odkupila je tudi del zemljišč, v državnem proračunu pa je za leti 2017 in 2018 za projekt obvoznice predvidenih 150.000 in 130.000 evrov. Izhodiščna vrednost celotnega projekta znaša skoraj 20 milijonov evrov.
V prvi fazi naj bi rekonstruirali Postojnsko in Snežniško cesto, zgradili krožišče pri tovarni Javor, zgradili novo cesto skozi industrijsko cono Javor, kjer bi vstopila v predor Kerin, ni pa še dorečeno, ali bo razširitev ceste v železniškem podvozu na cesti G1-6 del projekta graditve obvoznice ali bo to samostojni projekt. Projektna dokumentacija za ta mogoči poseg nosi datum iz leta 2009, predvidena pa je zgraditev dodatne ceivi nasipu železniške proge.
Druga faza graditve obvoznice pa zajema graditev obvoznice od ceste G1-6 pri odcepu za Gradec, po vzhodni strani Petelinj in Pivke do novega krožišča pri Javoru.
Predstavniki ministrstva za infrastrukturo so z zadovoljstvom ugotovili, da je dobre volje za sodelovanje dovolj na obeh straneh, župan Robert Smrdelj pa se je zahvalil za priložnost, da so predstavniki občin svoje predloge za posege v državno cestno infrastrukturo lahko predstavili pristojnim. Zlasti direkciji za ceste pa se je zahvalil za dosedanjo dobro odzivnost in učinkovitost. »Če bi bili vsi tako operativni, kot je direkcija za ceste, bi bilo v tej državi precej drugače,« je dejal župan.
Gostje so si za konec obiska v spremstvu direktorja Zavoda za turizem in ohranjanje dediščine Pivka Janka Boštjančiča ogledali še Park vojaške zgodovine.
(Foto Boštjan Kurent in Foto atelje Postojna )