Sprememba v organizaciji dispečerske službe se je že izkazala kot pozitivna
Enota Nujne medicinske pomoči (NMP) Zdravstvenega doma (ZD) dr. Franca Ambrožiča Postojna se je z 20. septembrom vključila v Dispečersko službo zdravstva (DSZ). Vsi klici na 112 so odslej preusmerjeni v Dispečerski center (DC) v Ljubljani, kjer koordinirajo kar najhitrejši odziv najbližje ekipe. Občane zato prosijo, da v nujnih primerih kličejo na številko za klic v sili in NE na številki postojnske urgence, ki občanom ostajata na voljo za ne-nujne posvete z zdravnikom.
Novost je del sprememb v organizaciji dispečerske službe na ravni države, ki naj bi še izboljšala dostopne čase v urgentnih primerih. Po besedah Ane Kermavnar Marinšek, dosedanje vodje postojnske NMP, se je sprememba v zadnjih tednih že pozitivno izkazala. »Dispečer nas aktivira, nato ostane na liniji s klicateljem in mu daje navodila za pomoč prizadetemu do prihoda ekipe. To se je izkazalo kot zelo dobro in pomeni tudi razbremenitev našega teama. V tem času smo imeli že več reanimacij, tudi uspešno oživljanje tujega državljana v Rakovem Škocjanu.«
Komunikacija poteka tekoče, tako z Dispečersko službo kot z ostalimi službami, s katerimi sodelujejo – ambulantami družinske medicine, koncesionarji in Domom starejših občanov. Priporočila upošteva tudi večina pacientov, zdravnica pa opaža na splošno več reda v organizaciji posredovanj oz. pomoči. Občasne tehnične težave z aplikacijo, na katere v NMP ne morejo vplivati, pa v pristojnih službah sproti odpravljajo.
V ZD prosijo vse občane, da v primeru nujnih, življenjsko ogrožajočih stanj vedno pokličejo na številko 112 in ne na številki urgence, kot so bili morda navajeni doslej. Nov sistem bo razbremenil ekipe NMP, pacientom pa zagotovil boljšo ter hitrejšo storitev. Telefonski številki 05 70004 12 in 05 720 45 39 sicer občanom Pivke in Postojne ostajata še vedno na voljo za ne-nujne telefonske posvete z zdravnikom.
Klic na 112 kot doslej prestreže operater Regijskega centra za obveščanje (ReCO) v Postojni, v primeru zdravstvenih težav pa ga, namesto na urgenco, preveže v Dispečerski center Ljubljana, kjer koordinirajo delovanje vseh mobilnih enot NMP. Odločitev o najprimernejši ekipi za izvoz sprejme zdravstveni dispečer na podlagi podatkov, ki jih prejme med klicem in po oceni konkretne situacije.
Dispečerska služba zdravstva usmerja najbližje mobilne enote na kraj nujnega dogodka po vnaprej določenih kriterijih – v primeru življenjske ogroženosti je odposlana najbližja mobilna enota nujne medicinske pomoči, ne glede na občino, v kateri je do dogodka prišlo.
Če ocenite, da potrebujete pomoč zdravnika in lahko ob nenadnih bolezenskih znakih sami poiščete zdravniško pomoč, lahko ambulanto NMP obiščete tudi osebno. V primeru bolezni, ki ni življenjsko nevarna, pa pokličite ali obiščite izbranega osebnega zdravnika.
Več informacij o tem, katera stanja ne sodijo med nujna in življenjsko ogrožajoča in kako ravnati v primeru nenadnih bolezni ali poškodb, lahko najdete na spletni strani ZD Postojna.