Nacionalna preventivna akcija »Hitrost«
Podatki za prvo polovico leta 2024 kažejo, da je bilo število umrlih v prometnih nesrečah zaradi neprilagojene hitrosti najmanjše v zadnjem 5-letnem obdobju, z izjemo leta 2020, ko jih je umrlo 11 (leto epidemije covida-19). Število hudo telesno poškodovanih (164) se je povišalo za 10,8 % v primerjavi z letom 2023, število lažje telesno poškodovanih (866) pa za 3,8 %.
Delež prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti v obdobju januar–junij zadnjih 5 let je 18 %. To je drugi najbolj pogost vzrok za nastanek prometnih nesreč, prvi vzrok so nepravilni premiki z vozilom. Je pa neprilagojena hitrost najpogostejši vzrok za nastanek prometnih nesreč s smrtnim izidom. Delež prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti glede na število vseh prometnih nesreč je v obdobju od januarja do konca junija letos znašal 18,4 %, torej nekoliko več v primerjavi z leti poprej.
Najpogostejši povzročitelji prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti so vozniki osebnih avtomobilov, v obdobju zadnjih 5 let je njihov delež v povprečju 69,2 %. V prvi polovici leta 2024 jih je bilo 1.142. Tudi med umrlimi zaradi neprilagojene hitrosti v prvi polovici leta 2024 je bilo največ voznikov osebnih avtomobilov (6 umrlih), sledijo vozniki enoslednih motornih vozil (4 umrli).
Celotna analiza je dostopna na tej povezavi!
Direktorica Agencije za varnost prometa (AVP) mag. Simona Felser je ob začetku letošnje akcije Hitrost izpostavila: »Raziskave kažejo, da se pri povečanju hitrosti s 30 na 50 km/h možnost za nesrečo s smrtnim izidom poveča kar za 8 do 9-krat. Ali drugače povedano, če na kratke razdalje vozimo s povprečno hitrostjo 50 km/h namesto 30 km/h, ne pridobimo bistveno na času, lahko pa se pot konča usodno. Zato voznike pozivamo, da hitrost prilagodijo razmeram v prometu.«
Celotna izjava je dostopna na tej povezavi!
V nacionalni preventivni akciji Hitrost bo tako kot v letih doslej sodelovala tudi Policija. V tokratni akciji bodo enote ob rednem delu prioritetno izvajale nadzor hitrosti, hkrati pa bo vsaka policijska uprava izvedla en nadzor po metodologiji verig (več kontrol na določenih relacijah).
Vir: Agencija za varnost prometa